- acīm.lv - http://www.acim.lv -

Krāšņais zīmols Bvlgari!

Posted By Luxobaltic On 12.12.2011 @ 11:33 In briļļu zīmoli | 2 Comments

Pasaulē visiem zināmā brenda Bulgari saknes meklējamas grieķu sudraba meistardarbu kultūrā, kā arī brenda dizains tiek pārņemts no tradicionālajām itāļu juvelieru skolām, kas nodarbojas ar antīko laiku mākslu. Bulgari lieliski savieno moderno ar konservatīvo stilu, veidojot savu unikālo un neatvairāmo dizainu, kuru nevar sajaukt ar kādu citu.

Par Bulgari brenda pamatlicēju tiek uzskatīts Sotirios Boulgaris (dzimis 1857. Gada 18.martā) , vienīgais Georgija un Elēnas Boulgaris izdzīvojušais dēls. Sotiriosa bērnība pagāja Epīrā, mazā pilsētiņā Grieķijas ziemeļrietumos, kur tēvam bija neliela sudraba rotaslietu bodīte. Sotiriosa tēvs bija mantojis sudraba rotaslietu izgatavošanas tradīcijas no sava tēva un nodevā tālāk savas zināšanas un prasmes savam dēlam.

Jaunības gados Sotiriosa dzīves situācija Grieķijā un Balkānos bija nemierīga: pastāvīgi konflikti starp turkiem (kuri kontrolēja Epīru) un zemniekiem, laupītāju uzbrukumi un zādzības. Par vienu no uzbrukuma upuriem kļuva arī Satirios. 1876. gadā, kad tika pārvesta sudraba krava no viena pasūtītāja otram, uzbruka laupītāji un aplaupīja to. Pēc šī notikuma ģimene sāka apsvērt domu doties uz citu, daudz mierīgāku vietu, un 1877. Gadā pārcēlās uz Korfu salu, vēlāk uz Neapoli. [1]

1881. gadā ģimene pārcēlās uz Romu un 1884. Gadā Sotirios atvēra savu pirmo veikalu Via Sistina ielā (Via Sistina). Sotiriosa darinājumi bija ļoti pieprasītas, it īpaši liels bija ārzemnieku pieprasījums.

1888. gadā Sotirios apprecēja ģimenes draugu meitu Elenu Basios (1870 – 1940), un pēc gada viņiem piedzima dēls Constantino Giorgio (1889-1973). Pēc otrā dēla Giorgio Leonida (1890-1966) piedzimšanas ģimenē piedzimst trīs meitas: Maria Athena (1891-1976), Sophia (1893-1908), Alexandra (1894-1895) un trešais dēls Spiridione (1897-1932).

Ģimenes bizness turpina plaukt, un 1905. gadā tiek  atvērts veikals Romā (Via dei Condotti). Veikals ātri vien kļūst par ekskluzīvu, jo uz šo veikalu pēc ekskluzīviem un unikāliem juvelierizstrādājumie ierodas ne tikai itāļu slavenības un bagātākie cilvēki, kā arī labi nodrošināti tūristi. Juvelierizstrādājumi iegūst popularitāti tieši sava dizaina dēļ, kurā apvienotas gan grieķu, gan fraņču juvelieru tradīcijas. Sotirios nolemj savu vārdu un uzvārdu pārveidot par Sotirio Bulgari- labāk saprotamu itāļiem.

[2]

Sotirio dēli Konstantino un Grigorio ar lielu interesi pievēršas ģimenes biznesam un kļūst par tēva palīgiem, vēlāk mantiniekiem un ģimenes biznesa turpinātajiem, kuri manto arī tēva izstrādājumu un tirdzniecības noslēpumus.

Kad tika atvērts veikals Via dei Condotti un tika pārveidots uzvārds, juvelierizstrādājumi tika saukti “S.Bvlgari”, bet vēlāk vienkārši “Bvlgari”. Ģimenes biznesa logotipa gala variants tika izveidots 30-ajos gados, tieši pirms tēvs sava uzņēmuma vadību pilnībā bija atdevis dēlu rokās.

1932. gadā Sotiro mirst un pēc Otrā Pasaules kara uzņēmumā notiek lielas pārmaiņas- Bvlgari attālinās no fraņču stila un rada savu neatkārtojamo stilu- grieķu un itāļu klasicismu, ar lielu itāļu renesanses un 19. gs. tradīciju ietekmi.

Bvlgari starptautiskā ekspansija sākas 1970-ajos gados ar veikalu atvēršanu Ņujorkā, Parīzē, Ženēvā un Montekarlo. Mūsdienās ir vairāk nekā 230 Bvlgari veikali visā pasaulē.

Veikals, kas atrodas Via dei Condotti Romā, joprojām ir Bvlgari brenda “zelta lauciņš”.

80-ajos gados tika izveidota Bulgari Time Neuchâtel kompānija, kur tiek ražoti Bvlgari pulksteņi.

[3]1984. gadā Sotirio mazdēli, Grigorio dēli Paolo Bulgari un Nicola Bulgari tika ievēlēti par priekšēdētāju un viceprezidentu, savukārt viņu brālēns Francesco Trapani kļuva par izpilddirektoru. Viņi nolēma diversificēt kompāniju un sāka laist klajā Bvlgari aromātus.

1995. gada 17. jūnijā Bulgari S.p.A. kompānija ievietoja savas akcijas Milānas biržā. Uz doto brīdi tā kotējas Londonas biržā.

1997. gadā Bvlgari nāk klajā ar pirmo apģērbu līniju- zīda šalles, kaklasaites, lakati. Tiem piemīt oriģināls dizains un izcila kvalitāte, ko nodrošina augsti kvalificētu itāļu meistaru roku darbs.

1998. gadā tika demonstrēti Bvlgari ādas izstrādājumi un brilles.

2001. gadā kompānija paziņoja par Bulgari Hotels&Resorts izveidi, sadarbojoties ar Marriott International, ar mērķi izveidot dažas ekskluzīvas viesnīcas lielākajās pasaules pilsētās un populārākajās kūrorta vietās. Pirmā Bvlgari viesnīca tika atvērta Milānā 2004. gadā, bet otrā- 2006. gadā Bali.

2009. gadā Bvlgari svinēja savu 125. gada dienu, par godu kurai Romā Via dei Condotti „štāba dzīvoklī” kompānija organizēja izstādi: „Starp mūžību un vēsturi”, kura parāda mūžīgās pilsētas un Bvlgari saistības, demonstrējot Bvlgari izstrādājumu harmoniju, ideālo klasikas un mūsdienu salikumu, kā arī kultūras un ģimenes tradīciju spēku.

[4]


Article printed from acīm.lv: http://www.acim.lv

URL to article: http://www.acim.lv/2011/12/krasnais-zimols-bvlgari/

URLs in this post:

[1] Image: http://www.acim.lv/2011/12/krasnais-zimols-bvlgari/rotas/

[2] Image: http://www.acim.lv/2011/12/krasnais-zimols-bvlgari/bvlgari_rotas/

[3] Image: http://www.acim.lv/2011/12/krasnais-zimols-bvlgari/bvlgari_wach/

[4] Image: http://www.acim.lv/2011/12/krasnais-zimols-bvlgari/bvlgari_extreme/

© acim.lv 2010. Visas tiesības paturētas.