Ray-Ban vēsture
briļļu zīmoli — Beāte Baranceva, jūlijs 28, 2010 10:35 | 3,938 skatījumi | Drukāt rakstuRay-Ban kļūst arvien populārāks un atpazīstamāks arī Latvijā, tādēļ piedāvājam iepazīties mazliet tuvāk ar Ray-Ban vēsturi tiem, kas vēl to nezināja un tiem,kas vēlas uzzināt vēl vairāk!
30-tie gadi
Aviācija un drosme: Ray-Ban piedzīvojumi sākās.
AVIATOR 1937
Sākotnēji izgatavotas, lai aizsargātu ASV pilotu acis no apžilbinošas gaismas lielā augstumā, Ray-Ban Aviator saulesbrilles apvieno ekstraordināru dizainu ar mūsdienīgam tehnoloģijām, uz visiem laikiem mainot zīmola imidžu.
1936
Aviācija progresē un lidmašīnas lido lielā augstumā. Piloti, lidotāji un sportisti kļūst par mūsdienu varoņiem ar nepieciešamību aizsargāt acis no spožas gaismas. US Air Force komanda apvienojas 1936. gadā, lai kļūtu par kulta saulesbriļļu zīmolu, Ray-Ban.
1937
Vēsturiskais “Aviator” modelis tika radīts 1936. gadā. Bet tikai 1937. gadā Ray-Ban zīmols tika reģistrēts, bruģējot ceļu pirmajam saulesbriļļu tirgus izstrādājumam, kas veido vēsturi: “Ray-Ban Aviator.”
1938
Par zīmola seju Ray-Ban izvēlējas Amelia Earhart. Amelia ir pirmā sieviete, kas pārlidoja pāri Atlantijas okeānam 1932. gadā. Tā apvienojums padara Ray-Ban brilles par uzticamības un liela piedzīvojuma simbolu.
40-tie gadi
No aviācijas simbola par mūzikas ikonu.
OUTDOORSMAN 1938
Izstrādāts, lai pasargātu no asa, kaitīga starojuma, Outdoorsman piedāvāja redzes drošību vēl nebijušā līmenī un drīz vien kļuva par pirmo patiesi universālo modeli.
Galvenā ideja: Karavīri ir mirkļa varoņi, Ray-Ban ir lieliskas kulta saulesbrilles.
US gaisa flotes komandieris Maks Artūrs nekad nestaigāja bez savas cepures, pīpes un Ray-Ban.
1945
Cieša sadarbība ar US Gaisa Spēkiem pamudina Ray-Ban veikt pētījumus un testus. Apdūmotas spoguļlēcas bija izstrādātas lidotājiem un kļuva populāras arī starp cilvēkiem ārpus armijas un ārzemēs.
1947
Šī ir svinga un bībopa ēra ar Glenu Milleru, Franku Sinatru, Djūku Ellingtonu un Luisu Armstrongu. Ray-Ban kļūst par zvaigžņu brīvā gara izpausmi.
50-tie gadi
Saulesbrilles rock ‘n’ rola paaudzei.
WAYFARER 1952
Izveidots tikpat stiprs un spēcīgs kā personības, kuras tos valkā. Wayfarer, revolucionāri mainīja veidu kā mēs redzam pasauli un veidu kā pasaule redz mūs.
1953
Karš ir beidzies un cilvēki alkst pēc brīvības un izklaidēm. Stils kļūst par nepieciešamu izteikšanos un Ray-Ban – par īstu simbolu rock ‘n’ rolla paaudzei.
1954
Cilvēkiem vajadzēja atbrīvoties atjaunošanas gadu laikā. Jazz, swings un rock ’n’ roll sakarsē deju zāles un Elviss Preslijs uzdod toni totālai atdzimšanai.
Pirmie sieviešu žurnāli sāk revolūcionāru hroniku no krāsu, formu un modeļu redzes punkta. Ray-Ban Wayfarer līnija apvieno augstas kvalitātes lēcas un modernus modeļus krāsainā plastikātā. Tas tik ir panākums.
1956
Līdz ar ekonomisko bumu, cilvēki meklē jautras izklaides, sievietes sāk veidot matus uz leju un eksperimentē ar savu izskatu. Aksesuāri aizvien vairāk kļūst ar personas oriģinalitātes izteiksmi un Ray-Ban Smart Set modelis ar saviem krāsainiem spārniem iekaro tirgu.
60-tie gadi
Revolucionāra desmitgade, ko redz caur Ray-Ban lēcām.
CARAVAN 1957
Uz panākuma viļņa, Ray-Ban piedāvā jaunu ieskatu aizsargbrillēs, izlaižot Caravan modeli ar kvadrāta formas lēcām. Pievienojot stilu un eleganci klasiskiem metāla modeļiem, Caravan rada novatoriski vieglu un minimālu dizainu, kas pastiprina zīmola stila autenriskuma ekskluzivitāti.
1960
60-tie ir iekarošanas desmitgade, no Holivudas līdz Mēnesim. Ray-Ban kā vētra aizņem lielformāta kino un teledīvas pārvēršās par stila ikonām visām sievietēm, palīdzot saulesbrillēm kļūt par obligātu aksesuāru.
1962
No automašīnām līdz televīzijai, tehnoloģijas kļūst par ikdienišķās dzīves daļu un Ray-Ban turpina atjaunot sevi, izstrādājot pirmās triecienizturīgās lēcas 10 gadus pirms tirgus un FDA noteikumiem.
1966
Vēlie 60-tie iezīmējas ar antikonformisma laiku, hipijiem un ideoloģisku dumpi. Saulesbrilles kļūst par modes aksesuāru jauniem cilvēkiem.
1968
Kosmosa ēra atver durvis brīvdomāšanai un The Beatles piedāvā filmu mūziku kultūras revolūcijai. Ray-Ban interpretē jauniešu vēlmi izpausties ar 20 jauniem modeļiem.
1969
No kino zvaigznēm līdz bagātniekiem, Peter Fonda and Jackie Kennedy ir tikai dažas no slavenībām, kas asociējas ar Ray-Ban. Slavenības kultivē mītu par saulesbrillem kā par nepieciešamu aksesuāru.
70-tie gadi
No glamūra līdz sportam: Ray-Ban ir ikona katram stilam.
Salīdzinot ar kolekcijas platajiem un izturīgajiem modeļiem, Baloramas modeļiem pārklājums un pastiprinātais rāmis perfekti pielāgojas sejai, lai garantētu optimālu komfortu, elegantu un vilinošu izskatu, kas padara svaigus un pievilcīgus cilvēkus, kas tos izvēlas.
1972
Disco mūzikas un roka zelta ēra rada pārdrošas detaļas, milzīgas brilles un tonētas lēcas. Ray-Ban ir himna glamūram un stilam.
Golfs kļūst par elitāru sportu pārtikušai paaudzei. Ray-Ban rotā leģendāra golfa spelētāja un stila ikonas Arnolda Palmera seju.
1977
Dūmakainās dzintarkrāsas lēcas un G-13 spoguļlēcas šķiet radītas kuģu ceļiem un tikpat labi kļūst par nepieciešamību arī uz slēpošanas trases. Savienojot evolūcijas augstākā līmeņa materiālus un krāšņo dizainu, Ray-Ban modeļi pielāgojas jebkurām aktivitātēm, kas noris brīvā dabā.
1979
Ray-Ban ir viena no ikonām, kas veido vēsturi. Gūstot iedvesmu no īsta militāra aviācijas modeļa un izgreznojot ar glamurīgiem zelta un metāla ietvariem, Ray-Ban izveido tādus modeļus kā Olympian un Deluxe.
80-tie gadi
Ray-Ban pasludina revolūcijas ēru.
CLUBMASTER 1986
Iedvesmojoties no 50. un 60. gadu modeļiem, Clubmaster pārspēja retro ar savu dabisko un vienkāršo dizainu. Clubmaster valkāja sabiedrības un kultūras ikonas, kas atstāja neizdzēšamu zīmi vēsturē kā civiltiesisko likumu ievērotājas.
1980
Futuristiskās līnijas un “kosmosa ēras” krāsas iedvesmoja Ray-Ban ekonomiskā buma laikā. Revolucionārais Wings modelis pieņēma terminu – unisex, kad saulesbrilles der jebkurai sejai.
1983
Hipiji, menedžeri, jaunais vilnis: 80. gados stils valda pilnībā un katrs meklē kaut ko tieši sev. Ray-Ban izdabā katrai personībai un rada plašu jauno modeļu diapozonu.
1984
Simbola statusa triumfs: pareizu aksesuāru izvēle harizmatiskai slavenībai, kļūst par tūlītējo obligāto aksesuāru pārējiem. Ray-Ban ir aksesuārs, ko izvēlas zvaigznes, kas sasniedz leģendāras virsotnes uz lielformāta vai mazā ekrāna.
1985
Tas ir laiks, kad Ray-Ban izpelnās prestižos “The World’s Finest Sunglasses” un Woolmark apbalvojumus. Apliecinājums Ray-Ban spējai iespaidot vīriešu modi ASV kā sociālajā, tā vēsturiskajā kontekstā.
90-tie gadi
Ray-Ban ar personīgu stilu apskauj globalizāciju.
PREDATOR 1994
Starp Ray-Ban kulta modeļiem Predator ir spēcīgākais un agresīvākais modelis, tajā pašā laikā tīrs un vienkāršs, ar izteiktām līnijām un nogludinātiem izliekumiem, kas piestāv jebkurai sejai.
1990
Globālais tīmeklis: interneta izplatišanās maina dzīvi miljoniem cilvēku. Stila skaidrie standarti zaudē pamatu, tajā pašā laikā patērētāju augošais skaits meklē personificētus risinājumus un vēlas, lai viņi tiktu sadzirdēti.
1991
Ray-Ban atrod atslēgu, kas nostaļģiju pēc vecā apvieno ar slāpēm pēc jaunā, piedāvājot mūsdienīgu inovatīvu skatījumu sen mīlētām un aizmirstām kolekcijām.
1992
Pastiprināta uzmanība veselībai un UVB starojuma iedarbībai. Pateicoties Ray-Ban celmlauža garam, tas nav nekas jauns, ražot lēcas ar augstu aizsargspēju, kas saglabājas gadu desmitiem.
1993
Pētniecības pūlēm un materiāliem pastāvīgi pievērstās uzmanības rezultāts ir Ray-Ban patentētā “Dimantcietu pretskrāpējumu sistēma”.
Šodiena
Ray-Ban saulesbrilles: no mītiem līdz leģendai.
MASCHERINA RB 3211
Jaunais, savītais siluets atzīmējams kā moderns stils, kas iepriecina jaunas tendences alkstošus patērētājus. Valdzinošais dizains atgādina un cildina leģendāro 80. gadu Wings modeli.
2002
Pedējos gados saulesbrilles ir kļuvušas par stila izpausmi un jebkāda izskata neatņemamu sastāvdaļu. Ray-Ban piedāvā jaunu skatījumu ne tikai uz brillēm, bet arī uz pasauli.
2004
Katrs grib spīdēt. Zvaigžņu sejas visā paaulē jau vēsturiski rotā Ray-Ban. Ray-Ban zina panākumu atslēgu -- uzliec pārīti un tu pats drīz noskaidrosi to.
2006
Nekad nav neīstas. Nekad nebaidās. Nekad nepieviļ. Nekad neslēpjas. Ray-Ban nēsātājiem nekad netrūkst vēlmes un drosmes izcelties. No tā arī cēlies sauklis -- Never Hide (Nekad neslēpies), kampaņa, kura iznesa Ray-Ban leģendu pasaulē.
Nekad neslēpies, saredzi īstenību!
2009
Ray-Ban mānija aptver planētas stilīgākās pilsētas. Visi, no sekotājiem tendencēm līdz modes ļaudīm, ir aizrāvušies ar jaunajām, krāsainajām Ray-ban saulesbrillēm. Krāsu eksplozija pilsētās, pateicoties Ray-Ban leģendai, vakar, šodien un rīt.
Birkas: Aviator, briļļu zīmoli, Ray-Ban, Ray-Ban saulesbrilles, Ray-Ban Wayfarers
6 Komentāri