Ray-Ban vēsture

briļļu zīmoliBeāte Baranceva, jūlijs 28, 2010 10:35 | 3,553 skatījumi | Drukāt rakstu

Ray-Ban kļūst arvien populārāks un atpazīstamāks arī Latvijā, tādēļ piedāvājam iepazīties mazliet tuvāk ar Ray-Ban vēsturi tiem, kas vēl to nezināja un tiem,kas vēlas uzzināt vēl vairāk!

30-tie gadi

Aviācija un drosme: Ray-Ban piedzīvojumi sākās.

AVIATOR 1937

Sākotnēji izgatavotas, lai aizsargātu ASV pilotu acis no apžilbinošas gaismas lielā augstumā, Ray-Ban Aviator saulesbrilles apvieno ekstraordināru dizainu ar mūsdienīgam tehnoloģijām, uz visiem laikiem mainot zīmola imidžu.

1936

Aviācija progresē un lidmašīnas lido lielā augstumā. Piloti, lidotāji un sportisti kļūst par mūsdienu varoņiem ar nepieciešamību aizsargāt acis no spožas gaismas. US Air Force komanda apvienojas 1936. gadā, lai kļūtu par kulta saulesbriļļu zīmolu, Ray-Ban.

1937

Vēsturiskais “Aviator” modelis tika radīts 1936. gadā. Bet tikai 1937. gadā Ray-Ban zīmols tika reģistrēts, bruģējot ceļu pirmajam saulesbriļļu tirgus izstrādājumam, kas veido vēsturi: “Ray-Ban Aviator.”

1938

Par zīmola seju Ray-Ban izvēlējas Amelia Earhart. Amelia ir pirmā sieviete, kas pārlidoja pāri Atlantijas okeānam 1932. gadā. Tā apvienojums padara Ray-Ban brilles par uzticamības un liela piedzīvojuma simbolu.

40-tie gadi

No aviācijas simbola par mūzikas ikonu.

OUTDOORSMAN 1938

Izstrādāts, lai pasargātu no asa, kaitīga starojuma, Outdoorsman piedāvāja redzes drošību vēl nebijušā līmenī un drīz vien kļuva par pirmo patiesi universālo modeli.

Galvenā ideja: Karavīri ir mirkļa varoņi, Ray-Ban ir lieliskas kulta saulesbrilles.

US gaisa flotes komandieris Maks Artūrs nekad nestaigāja bez savas cepures, pīpes un Ray-Ban.

1945

Cieša sadarbība ar US Gaisa Spēkiem pamudina Ray-Ban veikt pētījumus un testus. Apdūmotas spoguļlēcas bija izstrādātas lidotājiem un kļuva populāras arī starp cilvēkiem ārpus armijas un ārzemēs.

1947

Šī ir svinga un bībopa ēra ar Glenu Milleru, Franku Sinatru, Djūku Ellingtonu un Luisu Armstrongu. Ray-Ban kļūst par zvaigžņu brīvā gara izpausmi.

50-tie gadi

Saulesbrilles rock ‘n’ rola paaudzei.

WAYFARER 1952

Izveidots tikpat stiprs un spēcīgs kā personības, kuras tos valkā. Wayfarer, revolucionāri mainīja veidu kā mēs redzam pasauli un veidu kā pasaule redz mūs.

Iztēle 1 & slavenības

1953

Karš ir beidzies un cilvēki alkst pēc brīvības un izklaidēm. Stils kļūst par nepieciešamu izteikšanos un Ray-Ban – par īstu simbolu rock ‘n’ rolla paaudzei.

1954

Cilvēkiem vajadzēja atbrīvoties atjaunošanas gadu laikā. Jazz, swings un rock ’n’ roll sakarsē deju zāles un Elviss Preslijs uzdod toni totālai atdzimšanai.

1955

Pirmie sieviešu žurnāli sāk revolūcionāru hroniku no krāsu, formu un modeļu redzes punkta. Ray-Ban Wayfarer līnija apvieno augstas kvalitātes lēcas un modernus modeļus krāsainā plastikātā. Tas tik ir panākums.

1956

Līdz ar ekonomisko bumu, cilvēki meklē jautras izklaides, sievietes sāk veidot matus uz leju un eksperimentē ar savu izskatu. Aksesuāri aizvien vairāk kļūst ar personas oriģinalitātes izteiksmi un Ray-Ban Smart Set modelis ar saviem krāsainiem spārniem iekaro tirgu.

60-tie gadi

Revolucionāra desmitgade, ko redz caur Ray-Ban lēcām.

CARAVAN 1957

Uz panākuma viļņa, Ray-Ban piedāvā jaunu ieskatu aizsargbrillēs, izlaižot Caravan modeli ar kvadrāta formas lēcām.  Pievienojot stilu un eleganci klasiskiem metāla modeļiem, Caravan rada novatoriski vieglu un minimālu dizainu, kas pastiprina zīmola stila autenriskuma ekskluzivitāti.

1960

60-tie ir iekarošanas desmitgade, no Holivudas līdz Mēnesim. Ray-Ban kā vētra aizņem lielformāta kino un teledīvas pārvēršās par stila ikonām visām sievietēm, palīdzot saulesbrillēm kļūt par obligātu aksesuāru.

1962

No automašīnām līdz televīzijai, tehnoloģijas kļūst par ikdienišķās dzīves daļu un Ray-Ban turpina atjaunot sevi, izstrādājot pirmās triecienizturīgās lēcas 10 gadus pirms tirgus un FDA noteikumiem.

1966

Vēlie 60-tie iezīmējas ar antikonformisma laiku, hipijiem un ideoloģisku dumpi. Saulesbrilles kļūst par modes aksesuāru jauniem cilvēkiem.

1968

Kosmosa ēra atver durvis brīvdomāšanai un The Beatles piedāvā filmu mūziku kultūras revolūcijai. Ray-Ban interpretē jauniešu vēlmi izpausties ar 20 jauniem modeļiem.

1969

No kino zvaigznēm līdz bagātniekiem, Peter Fonda and Jackie Kennedy ir tikai dažas no slavenībām, kas asociējas ar Ray-Ban. Slavenības kultivē mītu par saulesbrillem kā par nepieciešamu aksesuāru.

70-tie gadi

No glamūra līdz sportam: Ray-Ban ir ikona katram stilam.

BALORAMA 1967

Salīdzinot ar kolekcijas platajiem un izturīgajiem modeļiem, Baloramas modeļiem pārklājums un pastiprinātais rāmis perfekti pielāgojas sejai, lai garantētu optimālu komfortu, elegantu un vilinošu izskatu, kas padara svaigus un pievilcīgus cilvēkus, kas tos izvēlas.

1972

Disco mūzikas un roka zelta ēra rada pārdrošas detaļas, milzīgas brilles un tonētas lēcas. Ray-Ban ir himna glamūram un stilam.

1975

Golfs kļūst par elitāru sportu pārtikušai paaudzei. Ray-Ban rotā leģendāra golfa spelētāja un stila ikonas Arnolda Palmera seju.

1977

Dūmakainās dzintarkrāsas lēcas un G-13 spoguļlēcas šķiet radītas kuģu ceļiem un tikpat labi kļūst par nepieciešamību arī uz slēpošanas trases.  Savienojot evolūcijas augstākā līmeņa materiālus un krāšņo dizainu, Ray-Ban modeļi pielāgojas jebkurām aktivitātēm, kas noris brīvā dabā.

1979

Ray-Ban ir viena no ikonām, kas veido vēsturi. Gūstot iedvesmu no īsta militāra aviācijas modeļa un izgreznojot ar glamurīgiem zelta un metāla ietvariem, Ray-Ban izveido tādus modeļus kā Olympian un Deluxe.

80-tie gadi

Ray-Ban pasludina revolūcijas ēru.

CLUBMASTER 1986

Iedvesmojoties no 50. un 60. gadu modeļiem, Clubmaster pārspēja retro ar savu dabisko un  vienkāršo dizainu. Clubmaster valkāja sabiedrības un kultūras ikonas, kas atstāja neizdzēšamu zīmi vēsturē kā civiltiesisko likumu ievērotājas.

1980

Futuristiskās līnijas un “kosmosa ēras” krāsas iedvesmoja Ray-Ban ekonomiskā buma laikā. Revolucionārais Wings modelis pieņēma terminu – unisex, kad saulesbrilles der jebkurai sejai.

1983

Hipiji, menedžeri, jaunais vilnis: 80. gados stils valda pilnībā un katrs meklē kaut ko tieši sev. Ray-Ban izdabā katrai personībai un rada plašu jauno modeļu diapozonu.

1984

Simbola statusa triumfs:  pareizu aksesuāru izvēle harizmatiskai slavenībai, kļūst par tūlītējo obligāto aksesuāru pārējiem. Ray-Ban ir aksesuārs, ko izvēlas zvaigznes, kas sasniedz leģendāras virsotnes uz lielformāta vai mazā ekrāna.

1985

Tas ir laiks, kad Ray-Ban izpelnās prestižos “The World’s Finest Sunglasses” un Woolmark apbalvojumus. Apliecinājums Ray-Ban spējai iespaidot vīriešu modi ASV kā sociālajā, tā vēsturiskajā kontekstā.

90-tie gadi

Ray-Ban ar personīgu stilu apskauj  globalizāciju.

PREDATOR 1994

Starp Ray-Ban kulta modeļiem Predator ir spēcīgākais un agresīvākais modelis, tajā pašā laikā tīrs un vienkāršs, ar izteiktām līnijām un  nogludinātiem izliekumiem, kas piestāv jebkurai sejai.

1990

Globālais tīmeklis: interneta izplatišanās maina dzīvi miljoniem cilvēku. Stila skaidrie standarti zaudē pamatu, tajā pašā laikā patērētāju augošais skaits meklē personificētus risinājumus un vēlas, lai viņi tiktu sadzirdēti.

1991

Ray-Ban atrod atslēgu, kas nostaļģiju pēc vecā apvieno ar slāpēm pēc jaunā, piedāvājot mūsdienīgu inovatīvu skatījumu sen mīlētām un aizmirstām kolekcijām.

1992

Pastiprināta uzmanība veselībai un UVB starojuma iedarbībai. Pateicoties Ray-Ban celmlauža  garam, tas nav nekas jauns, ražot lēcas ar augstu aizsargspēju, kas saglabājas gadu desmitiem.

1993

Pētniecības pūlēm un materiāliem pastāvīgi pievērstās uzmanības rezultāts ir Ray-Ban patentētā “Dimantcietu pretskrāpējumu sistēma”.

Šodiena

Ray-Ban saulesbrilles: no mītiem līdz leģendai.

MASCHERINA RB 3211

Jaunais, savītais siluets atzīmējams kā moderns stils, kas iepriecina  jaunas tendences alkstošus patērētājus. Valdzinošais dizains atgādina un cildina leģendāro 80. gadu Wings modeli.

2002

Pedējos gados saulesbrilles ir kļuvušas par stila izpausmi un jebkāda izskata neatņemamu sastāvdaļu. Ray-Ban piedāvā jaunu skatījumu ne tikai uz brillēm, bet arī uz pasauli.

2004

Katrs grib spīdēt. Zvaigžņu sejas visā paaulē jau vēsturiski rotā Ray-Ban. Ray-Ban zina panākumu atslēgu -- uzliec pārīti un tu pats drīz noskaidrosi to.

2006

Nekad nav neīstas. Nekad nebaidās. Nekad nepieviļ. Nekad neslēpjas. Ray-Ban nēsātājiem nekad netrūkst vēlmes un drosmes izcelties. No tā arī cēlies sauklis -- Never Hide (Nekad neslēpies), kampaņa, kura iznesa Ray-Ban leģendu pasaulē.

Nekad neslēpies, saredzi īstenību!

2009

Ray-Ban mānija aptver planētas stilīgākās pilsētas. Visi, no sekotājiem tendencēm līdz modes ļaudīm, ir aizrāvušies ar jaunajām, krāsainajām Ray-ban saulesbrillēm. Krāsu eksplozija pilsētās, pateicoties Ray-Ban leģendai, vakar, šodien un rīt.

Birkas: , , , ,

  • Dalies Facebook