Nogurušas acis?

Redze un acis, Vispārējā veselībaEvija Barkāne, augusts 4, 2010 15:25 | 14,639 skatījumi | Drukāt rakstu

Pieaugot darba slodzei un prasībām darbā, arvien biežāk cilvēki izjūt acu nogurumu, jo ne vienmēr sanāk ievērot regulāras atpūtas pauzes. Lai neiedzīvotos nopietnākās acu problēmās, laicīgi ir jāseko līdzi savai redzei. Stress ikdienā ir viens no galvenajiem acu noguruma cēloņiem. To parasti izjūt kā smaguma sajūtu acīs un galvas sāpes. Tiek izdalīti galvenie acu noguruma simptomi un cēloņi.

Nogurušu acu cēloņi:

  1. Alerģijas;
  2. Acu sāpes;
  3. Nogurums;
  4. Konjunktivīts;
  5. Neizgulēšanās;
  6. Ilgstoša raudāšana;
  7. Neadekvāta skābekļa piegāde radzenei;
  8. Piesārņojums, putekļi;
  9. Ilgstoša, pastāvīga datora lietošana;;
  10. Ilgstoša lasīšana;
  11. Atrašanās spilgtā apgaismojumā, apžilbums;
  12. Sasprindzinājums, skatoties krēslas un tumsas apstākļos.

Nogurušu acu simptomi:

  1. Smaguma sajūta acīs;
  2. Dedzināšanas sajūta;
  3. Kairinājums;
  4. Acu apsārtums;
  5. Niezēšana;
  6. Sāpes;
  7. Asarošana;
  8. Sausuma sajūta;
  9. Izplūdusi redzes, dubultošanās;
  10. Galvas sāpes;
  11. Sāpes sprandā;
  12. Paaugstināta jutība uz gaismu.

Nogurušas acis mūsdienās ir ļoti bieži sastopama problēma. Daudzi pacienti optometrista vizītes laikā uzdod jautājumus, vai varētu ieteikt kādus vingrinājumus, kas uzlabo redzi. Pirmkārt ir jārunā ar pacientu par tā darba vietas iekārtošanu, kas tika minēts rakstā par ergonomiku darbā ar datoru. Protams, eksistē daudz un dažādi vingrinājumi, bet datorlietotājiem principā vislabāk būtu izskaidrot, ka šie vingrinājumi ir domāti acu atpūtināšanai nevis redzes uzlabošanai.

Katru vingrojumu atkārtot piecas reizes. Sākuma stāvoklis: sēdus, taisna mugura, skatiens vērsts tālumā.

  1. Pacelt uzacis uz augšu, palikt šādā stāvoklī 3 sekundes. Tad cieši aizvērt acis un relaksēties 10-15 sekundes.
  2. Nepagriežot galvu, vērst skatienu pa labi. Tad skatīties taisni uz priekšu. Pēc tam nepagriežot galvu, vērst skatienu pa kreisi. Skatīties taisni uz priekšu. To pašu atkārtot, vēršot skatienu uz augšu un leju.
  3. Aizvērt labo aci, paturot kreiso aci vaļā. Tad aizvērt kreiso aci, paturot labo aci vaļā. Vingrojumu veikt ātrā tempā (5-10 sekundes).
  4. Rādītājpirkstu pielikt pie degungala un skatīties uz to 3-5 sekundes. Tad skatīties tālumā 10-15 sekundes.
  5. Aizvērt acis, nesasprindzinot acu muskulatūru (10-15 sekundes). Tad skatīties tālumā (10-15 sekundes).

Acu atpūtināšanai ir pieejami ļoti daudz dažādi vingrinājumi. Kādus padomus varat apskatīt arī šajā informatīvā publikācijā:  http://www.wikihow.com/Exercise-Your-Eyes

Izmantotā literatūra:

1. Juris Borzovs u.c. Informatīvais materiāls datoru lietotājiem DARBS AR DATORU. SIA Brigitas tipogrāfija, Rīga, 2002

2.http://www.iloveindia.com/home-remedies/symptoms-tired-eyes.html

Birkas: , , , , , , ,

  • Dalies Facebook