Ralph Lauren iedvesma!

modeEvija Barkāne, oktobris 14, 2014 22:43 | 391 skatījumi | Drukāt rakstu

Ralfs Lorēns dzimis 1939. Gada 14. Oktobrī vienkāršā ebreju ģimenē nabadzīgajā Ņujorkas rajonā- Bronksā.

Ralfu kopā ar viņa trīs brāļiem audzināja māte, kamēr tēvs, būdams mākslinieks cītīgi strādāja, lai spētu uzturēt un pabarot lielo ģimeni.

Ralfam bija jāpārdzīvo dažādi notikumi un smaga bērnība līdz viņš kļuva par raņčo īpašnieku Kolorado, villas īpašnieku Jamaikā un Longailendā, fantastisku apartamentu īpašnieku Ņujorkas 5.Avēnijā un, protams, par visā pasaulē zināmā POLO RALPH LAUREN kompānijas īpašnieku.

Topošais miljardieris tā arī neieguva apģērbu dizainera kvalifikāciju, viņš pabeidza Dewitt Clinton High School Bronksā. Jau no bērnības Ralfs sekoja mazo biznesu un modes sfērai, jo skolas gados piestrādāja Ņujorkas lielveikalos. „Es nekad nemācījos augstās modes skolās, es biju vienkārši jauns puisis ar labu stila izjūtu.”

Nopelnīto naudu Ralfs tērēja, pērkot dārgus apģērbus- jau toreiz Lorēns deva priekšroku kvalitātei, līdz ar to savu paziņu lokā viņš izpelnījās stilīgākā un visus modes jaunumus zinoša jaunieša titulu.

16 gadu vecumā Ralfs un viņa brālis Džerijs nomainīja veco uzvārdu uz daudz skanīgāku- Lorēns (Lauren). Daudzi viņiem pārmeta, ka tādā veidā tie atsakās no savas nacionalitātes, savukārt, Ralfs uzsvēra, ka šis solis bija nepieciešams, lai gūtu panākumus.

Pabeidzot skolu, Ralfs iekārtojās Brooks Brothers veikalā par pārdevēju, bet vakaros mācījās biznesa vadību City College vakarskolā Manhetenā. Tomēr, Ralfs nepabeidza skolu, jo pameta mācības neilgi pirms diploma saņemšanas.

Pabeidzot skolu, Ralfs iekārtojās Brooks Brothers veikalā par pārdevēju, bet vakaros mācījās biznesa vadību City College vakarskolā Manhetenā. Tomēr, Ralfs nepabeidza skolu, jo pameta mācības neilgi pirms diploma saņemšanas.

Var teikt, ka darbs konservatīvajā un stilīgajā vīriešu apģerbu veikalā Brooks Brothers veicināja Lorēnā dizainera dvēseles atvēršanos, kura nākotnē palīdzēja iegūt dzīvas modes leģendas reputāciju. 23 gadu vecumā Ralfs tika iekaukts armijā, bet pēc tam 1964. Gadā apprecējās ar Riku Loi-Biru.

Viss sākās ar kaklasaiti…. 60-ajos gados Ralfs iekātojās A.RIVETZ&CO kompānijā, kura specializējās kaklasaišu izgatavošanā. Apguvis visas nepieciešamās, sīkās nianses Ralfs uzsāka savu biznesu. Toreiz modē bija klasiskas, šauras kaklasaites mierīgos toņos, tāpēc Lorēnam ienāca prātā ideja izjaukt šo tradīciju. Viņš laidak klajā nestandarta izmēra, platas kaklasaites dažādās košās krāsās!

„Kaklasaite bija tā lieta, ko vīrietis izvēlas pats. Es sapratu, ka vīrieši bija gatavi kaut kam jaunam. Viņi vairs negribēja izskatīties kā IBM strādnieki. Manas skaistās, košās kaklasaites kļuva par kvalitātes, gaumes un stila izjūtas simbolu.” Lorēns nekļūdīgi bija uzminējis Amerikas vīriešu vajadzības, un viņa kaklasaites ārti ieguva popularitāti, kļūstot par ultramodernu aksesuāru. 1967. gadā kopā ar brāli tika pieņemts lēmums nosaukt uzņēmumu par godu elitārajam sporta veidam- polo, kas asociējas ar aristokrātisku, ieturētu eleganci un klasisku stilu. Līdz ar kaklasaitēm, Lorēns sāka ražot arī vīriešu apģērbu līniju.

1969. gadā kompānija atver savu pirmo vīriešu apģērbu dizaineru veikalu prestižā Ņujokas universālveikalā Bloomingdale’s. Tas bija pasaulē pirmais formāta “shop-in-shop” veikals.

1970. gadā Ralfs iegūst savu pirmo Coty Award prēmiju vīriešu apģērbu modē.

1971. gadā Ralfs Lorēns demonstrē publikai pirmo sieviešu apģerbu līniju. Viņš sāka ar diezgan drosmīgu izgājienu, prezentējot sieviešu kreklus, kuriem par pamatu ņemtas vīriešu kreklu piegrieznes, pielabotas slim stilā, lai akcentētu sievietes siluetu.

Līdzīgi kā fraņču kolēģis Īvs Sen-Lorāns, kurš radīja sievietēm smokingu, arī Lorēns adaptēja sievietēm vēl vienu vīriešu garderobes detaļu. Spert tādu soli, Ralfu pamudināja un iedvesmoja viņa sieva: „Manai sievai ir fantastiska stila izjūta: vīriešu apģērbu veikalā viņa var izvēlēties tādu kreklu un zaketi, ka vēlāk cilvēki jautā, kur mēs esam tādu apģērbu dabujuši. Viņas stils man atgādināja Ketrīnu Kepbernu jaunībā, sportiski un non-fashion meiteni ar vējā plīvojošiem matiem.”

Būtiski ir atcerēties, ka tieši uz sieviešu kreklu aprocēm pirmo reiz pardījās polo logotips- viens no populārākajiem, atpazīstamākajiem logotipiem modes industrijā, kas asociējas ar klasisku amerikāņu stilu.

Tieši tajā laika posmā Ralfs Lorēns Beverlihilzā atvēra savu pirmo mono-veikaliņu POLO , savukārt, pirmais sieviešu apģērbu veikals tika atvērts Bloomingdale’s shop-in-shop veikalā.

Kopumā 70-tie gadi paiet veiksmīgi paplašinoties, atverot veikalus un autletus dažādos Amerikas štatos.

1972. gadā parādās populārie rūtainie POLO krekli ar polo spēlētāja logotipu 24 dažādāš krāsu gammās. Tie uzreiz kļūst par klasisko amerikāņu stila elementu.

POLO līnija paplašinās, un tiek piedāvātas arī apavu, aksesuāru, kā arī jauniešu apģērbu līnijas.

70-to gadu beigās sākas Ralfa Lorēna sadarbība ar kinoindustriju- 1974. Gadā PARAMOUNT PICTURES piedāvā Lorēnam kļūt par vīriešu kostīmu dizaineru Džeka Kleitona filmai „Lielais Getsbijs”.

Lorēns apģērba filmas varoņus savos populārajos kostīmos un svīteros 20-to gadu stilā, iespaidojoties no tādām ikonām kā Ernests Hemingvejs un F.S.Fidžeralds. Filmas popularitātes iespaidā Ralph Lauren ieguva jaunu popularitātes vilni.

1975. gadā Ralfs Lorēns iegūst American Fashion Award apbalvojumu, 1976. gadā kļūst par Coty Hall of Fame biedru, iegūstot otru balvu par vīriešu apģērbu kolekciju, kā arī iegūst vēl vienu apbalvojumu Coty Award par sieviešu apģerbu līniju. Arī 1977. gadā Lorēns iegūst Coty Hall of Fame.

1977. gadā nāk klajā Vudija Alena filma «Enija Hola» («Annie Hall»), kura ieguva 4 Oskara balvas. Galveno lomu varoņi- Vudijs Alens un Diana Kitona tērpti POLO RALPH LAUREN, kuri drīz pēc tam rada jaunu modes ēru visā valsts mērogā.

70-to gadu beigās Lorēns laiž klajā savu lielisko vīriešu un sieviešu līniju- WESTERNWEAR- vestes no rupjas aitu vilnas, raņčo stila vējjakas, savannas svārki un bārkstaini aksesuāri no alņa ādas.  Ralfa Lorēna “Mežonīgo rietumu” tērpi kļūst par modes žurnālu vāka tematiku. Lorēnam tiek pieškirts īpašs statuss- “cilvēks, kurš atklājis Ameriku Amerikā” un “vispasaules rietumnieciskuma” ieviesējs. Tas viss pateicoties kolekcijas garam, kuru viņam izdevies radīt un pasniegt sabiedrībai.

Vienlaicīgi Lorēns laiž klajā arī pirmos aromātus POLO FOR MEN vīriešiem un LAUREN sievietēm, vienlaicīgi atkal mainot uzskatus, un prezentējot abus aromātus reizē.

Par būtisku notikumu kļuva arī kompānijas bērnu apģērbu līnija- Polo zēniem 1978. gads:

“Manā ģimenē auga divi dēli, un sieva, pārnākot mājās no veikaliem, sūdzējās, ka nekur nav atrodami trikotāžas auduma krekli dēliem. Visapkārt bija tikai sintētika, pie tam ne ļoti labas kvalitātes. Tā es sāku radīt apģērbu puikām. Viss, ko es daru, -- tas viss ir manas dzīves atspoguļojums. Esmu uzticīgs savai ģimenei, un, kad es POLO sāku kaut ko izgudrot , tas atbilst vai nu manām, vai ģimenes prasībām.”

80-to gadu beigās parādās arī meiteņu, pusaudžu un mazuļu apģērbu līnijas.

80-tie gadi sākās ar Albionas iekarošanu. 1981. Gadā POLO atver veikalu Londonā, kļūstot par pirmo amerikāņu dizaineri, kurš atver neatkarīgu veikalu Eiropā. Drīz vien Eiropā tiek atvērts arī otrs veikals- Parīzē.

1983. gadā Lorēns kļūst par pirmo dizaineri vēsturē, kas ražo pilnu mājas preču līniju:

„Es radīju ne tikai gultas veļu vai aizkarus, es radīju veselu māju, kurā cilvēki vēlētos dzīvot.”

Tādā veidā Lorēns kļūst par pirmo dizaineri, kurš spēj projektēt veselu visas dzīves stilu, kurš ir populārs visā pasaulē!

80-to gadu vidū (1986.g) Lorēns atvēra savu populārāko veikalu, kurš atrodas bijušās Rhinelander viesnīcas ēkā Medisona Avēnijā Ņujorkā:

„Pēc manām domām tas ir pats skaistākais veikals visā pasaulē: detaļas, pasaule, kurā tas radīts, saskaņotība, tekstūra…tas ir veikals, kas rada emocionālu ietekmi….es esmu novērojis daudz cilvēkus, kas ierodas uz šo veikalu, -- viņi visi ir skaistuma un varenības apburti!”

Ēka tika celta 1890. Gadā pēc kompānijas Kimball&Thompson projekta. Rekonstrukcijas laikā Lorēns saglabāja mazāk kā 5 % no oriģinālā ēkas interjera.

Džons Feirčailds, WWD izdevniecības darbinieks, nosauca šo veikalu par labāko Amerikā, varbūt, pat visā pasaulē, bet New York Times arhitektūras kritiķis Pols Goldbergers paziņoja, ka 80-to gadu dizaina simbols bija nevis Filli Džonsons vai Roberts Šterns , bet gan Ralfs Lorēns:” Lorēns savā ziņā kļuva par izgudrotāju, radītāju visam, sākot no auduma, beidzot ar mēbelēm un ēkām,- visa tā, kas kopā rada dzīves dizainu!”

1992. gadā Odija Hepberna pasniedz balvu Lorēnam par sasniegumiem un mūža ieguldījumu modes vēsturē.

1993. gadā iznāk sporta apģērbu līnija POLO SPORT vīriešiem, bet 1996. gadā POLO SPORT sievietēm.

„Es jutu, ka 90-ajos gados sports un fitness būs modē. Cilvēki izjuta vēlmi, nepeiciešamību nodarboties ar sportu; viņi mainījās, un es nevēlējos skatīties uz to visu no malas, bet gan rīkojos. Es biju iespaidojies no šīs vēlmes dzīvot veselīgi, būt spēcīgiem, aktīviem, enerģiskiem…es pats vienmēŗ esmu bijis formā. Man tikai bija nepieciešams apģērbs, kurš izsaka šīs sportošanas nepieciešamības vajadzību.”

Sporta apģērbu kolekcija mūsdienās ir viena no populārākajām un pažistamākajām visā pasaulē!

1994. gadā Ralfs Lorēns rada līniju PURPLE LABEL- ekskluzīvu vīriešu apģērbu zīmolu. Šīs līnijas vīriešu uzvalki ir roku darbs, kas amerikāņu pasaulē ieviesa greznību, izsmalcinātību un augstāko kvalitāti.

„Es vēlējos kaut ko Savile Row (populāra veikalu iela Londonā) stilā- kvalitatīvu un izsmalcinātu uzvallu angļu stilā. Es ierados pie sava šuvēja Londonā un pasūtīju tādu. Vēlāk to nogādāju Ņujorkā. Cilvēki man teica: „Lielisks uzvalks!”. Es atbildēju:”Tieši tāds būs man nākošais uzvalks!”

1996. gadā tika radīta POLO JEANS kolekcija- casual stilā moderniem, jauniem cilvēkiem. Šī LīNIJA Ātri ieguva popularitāti un Modes namā kļuva par visvairāk pārdotāko līniju.  Šajā pašā gadā Lorēns iegūst kārtējos apbalvojumu „Labākais vīriešu apģērbu dizainers”.

1998. gadā POLO SPORT laiž klajā RLX- oriģinālu, inovatīvu sporta apģērbu līniju, savukārt, 1999. gadā rada Ralph Lauren RALPH modernām jaunām sievietēm.

2000. gada jūnijā Lorēns kļūst par vienu no dizaineriem, kuru vārds ir Modes Zvaigžņu Alejā

No 200. Gada līdz pat mūsdienām notiek strauja attīstība, ko var vērot arī interneta vidē.

www.polo.com www.Runway.Polo.com www.RLHome.Polo.comwww.Global.Polo.com

2007. gadā Modes dizaineru asociācija apbalvo Lorēnu ar nozīmīgu titulu „Amerikas modes leģenda”

2007. gadā kompānija svin 40 gadu jubileju, laižot klajā Ralph Lauren grāmatu, kur visos sīkumos ir aprakstīta Lorēna profesionālās evolūcijas vēsture, dizainera filozofija, darba process un aizraušanās, kā arī ietver 700 ilustrācijas un fotogrāfijas.

Ralfs, kuram bērnībā nebija pat sava skapja, radīja sev veselu pasauli un mantojumu vairāk miljards dolāru vēŗtībā, kļūstot par cilvēku- leģendu ne tikai modes pasaulē, bet arī visu amerikāņu sapni!

1997. gadā Polo Ralph Lauren izlaida publiskās akcijas. Zīmola galvenā pārvalde atrodas Ņujorkā, bet preces tiek pārdotas 65 valstīs. Tā ir sestā no visienesīgākajām un septītā no vislielākajām tirdzniecības kompānijām (saskaņā ar „Fortune” datiem).

Materiāls tapis sadarbībā ar Luxottica.

Birkas:

  • Dalies Facebook