Vai tiešām tev ir nepieciešama labāka redze?

Redze un acisEvija Barkāne, marts 5, 2011 11:07 | 3,987 skatījumi | Drukāt rakstu

Vai tiešām tev ir nepieciešama labāka redze? Vai vēlies uzlabot redzi bez briļļu un kontaktlēcu palīdzības? Ir ļoti svarīgi izanalizēt un saprast savu redzi, vai tiešām redzes pasliktināšanās cēlonis ir tuvredzība, tālredzība, katarakta vai cita kāda acu problēma. Tikai tad var mēģināt dažādus redzes uzlabošanas veidus, kas palīdz tikt galā ar acu nogurumu.

Arvien biežāk tiek veiktas lāzeroperācijas, lai uzlabotu redzi, lai nebūtu jālieto brilles.Savukārt, bieži vien cilvēks nepadomā par savu ikdienas ritmu, jo redze ātri vien atkal var pasliktināties. Neievērojot veselīgu dzīves veidu, ikdienas ritma maiņu, redzes kvalitāte pazeminās, rodas acu nogurums, kas rada diskomfortu.

Šodienas dzīves stils neabvēlīgi ietekmē redzi, acu stāvokli. Cilvēks lielāko daļa laika pavada pie TV un datora. Acis nav pielāgotas ilgstošai, nepārtrauktai fokusācijai vienā attālumā. Tāda situācija rada galvassāpes, acu sāpes un spiediena sajūtu uz acīm. Mūsu acis ir kā jebkurš cits muskulis organismā- arī tām ir nepeiciešami vingrinājumi un atpūta. Darba laikā ir nepieciešamas pauzes, lai atpūtinātu acis. Modernais dzīveveids acīm rada stresu. Ilgstoši strādājot tuvumā, acis fiksē skatu vienā attālumā, uz vienu objektu, rezultātā tās kļūst slinkas un rodas miglošanās. Tas paātrina acu nogurumu, stimulē tuvredzības, tālredzības vai asigmātisma rašanos. Šādos gadījumos parasti jādodas pie acu speciālista. Visbiežāk šādos gadījumos tiek ietekts lietot brilles vai kontaktlēcas. Bet gadījumi var būt dažādi. Reizēm acu vinrinājumi  palīdz uzlabot, atjaunot redzes funkcijas un korekcija nav nepieciešama. Bet jāatceras, ka tikt vaļā no mīnusiem acu vingrinājumi nepalīdzēs. Iesakot veikt acu vingrinājumus, acu speciālistu mērķis ir uzlabot redzes funkcijas, akomodācijas sistēmas darbību, kā arī stimulēt pacientus ievērot pauzes, lai atpūtinātu acis no saspringtā darba.

Kad cilvēks sāk lietot brilles, viņs kļūst nedaudz atkarīgs no tām, jo pierod skaidri redzēt. Ja izjūtat redzes pasliktināšanos, jāsāk ar acu atpūtināšanu, slodzes samazināšanu, jāpavēro, vai nav uzlabojums vai redzes stabilizācija.

1880 gadā Dr. William Bates formulēja speciālu uzdevumu krājumu acu atpūtināšanai. Viņa eksperimenti bija veiksmīgi, kļuva polulāri visā pasaulē. Tie ir daži efektīvi vingrinājumi ar plaukstas palīdzību, zīmuli un dažādiem acs rotācijas virzieniem, kā arī veselīgu diētu. Tas palīdz saglabāt redzi nemainīgu vai uzlabot to.

Dr. Bates ir devis lielu ieguldījumu redzes zinātnē, izgudrojot šos acu vingrinājumus un atpūtināšanas uzdevumus.

Te ir redzams video ar dažiem acu vingrinājumiem, ko regulāri varat veikt acu atpūtināšanai iesaka Dr. Bates. Vingrināsim acis!

Piedāvājam dažus vingrinājumus, kas palīdzēs atslābināt acis un trenēt acu muskuļus.

1. Ērti apsēdies uz krēsla. Berzē rokas tik ilgi, kamēr tās kļūst siltas, aizver acis un uzliec tām virsū plaukstas, neuzspiežot uz acīm ar spēku. Iedomājies pilnīgu tumsu un fokusējies uz to, atslābinies un domā par jaukiem notikumiem vai iedomājies skaistu ainavu. Radi savu vizualizāciju. Pēc brīža atver acis, atkārto acu aizklāšanu 3 minūtes.

2. Aizver acis uz 3-5 sekundēm, tad atver uz 3-5 sek. Uzdevumu atkārto 7-8 reizes.

3. Masē acis:

  • Aukstas un siltas kompreses. Samitrini vienu dvieli ar aukstu ūdeni, otru ar siltu. Piespiežot pie sejas dvieli, pamīšus aizklājam acis un seju ar vienu un otru dvieli vairākas reizes tā, lai pabeigtu ar auksto kompresi.
  • Pilna sejas masāža. Samitrini dvieli karstā ūdenī, berzē kaklu, pieri un vaigus, neaiztiekot acis. Pēc tam ar pirkstu galiem viegli masē pieri un aizver acis.
  • Plakstu masāža. Aizver acis un masē tās ar cirkulārām kustībām 1-2 min. Jāatceras, ka uz acīm nedrīkst stipri spiest, kustībām jābūt vieglām, lai nesavainotu acis.

4. Ar katras rokas 3 pirkstiem viegli uzspiežam uz augšējiemplakstiem. Paturam 1-2 sekundes un atlaižam vaļā. Atkārtojam 5 reizes.

5. Apsēdies un atpūties. Apļo acis pulksteņa rādītāja virzienā un tad pretējā virzienā. Atkārto 5 reizes, starplaikā pamirkšķinot.

6. Fokusējies uz tālumā esošu objektu (50m attālumā) 10-15 sek. Tad lēnām safokusējam skatu uz tuvāk esošu objektu (10m attālumā) 10-15 sek, nemainot galvas stāvokli. Atkārtojam 5 reizes. Līdzīgi var veikt uzdevumu, stāvot pie loga. Uz loga uzlīmē nelielu objektu vai uzzīmē punktu (melnu vai sarkanu) acu līmenī 15 cm attālumā no loga un fokusē skatu uz to, tad maina skatu uz tāumā esošu objektu. Atkārto vairākas reizes.

7. Paņem pildspalvu un tur to acu līmenī, fokusē skatu uz to un tuvina uz deguna pusi, kamēr var safokusēt, līdz sadubultošanās punktam. Tad sāk no jauna- atkārto 10 reizes.

8. Skaties uz istabas pretējo sienu un iedomājies, ka tu raksti ar acīm, nekustino galvu. Pirmajā brīdī tas var likties sarežģiti, bet būs vieglāk, ja sāksiet ar lielāku burtu rakstīšanu un tad pakāpeniski var pāriet uz mazāku burtu rakstīšanu.

9. Ritmiskās kustības treniņš:

  • Galvas kustības- aizver 1 aci un, ar otru aci skatoties, uzzīmē astotnieku. Tad to pašu ar otru aci. Turpini 2-3 min.
  • Fokusējies uz tālumu, tuvu horizontam, atslābinies un pārnes svaru no vienas kājas uz otru, ar perifērās redzes palīdzību mēģini saskatīt apkārtni. Neaizmirsti mirkšķināt, veicot uzdevumu 2-3 min.

10. Iedomājies, ka stāvi pretī lielam pulkstenim. Skaties pa vidu tam, tad skaties uz kādu šī pulksteņa iezīmi (piemēram uz 2 ) un tad atpakaļ uz centru. Šādi uzdevumu atkārto vismaz 12 reizes, skatoties katru reizi citā virzienā. Var veikt ar acīm ciet.

11. Ik pēc pusstundas fokusē skatu uz tālumā esošu objektu, kas atrodas uz zemāka kontrasta fona.

12. Kustini acis no augšas uz leju. Vismaz 8 reizes. Tad no sāna uz sānu- no kreisās puses uz labo 8 reizes.

13. Vienmēr pabeidz vingrinājumus, aizklājot acis ar plaukstām.

Birkas: , , ,

  • Dalies Facebook